Skip to main content

Jörg Nitschke (Soul Cages - Drums): ''Είμαστε οι καλύτεροι φίλοι και αυτό είναι τέλειο και το πιο σημαντικό.''


Στα πλαίσια της πολυαναμενόμενης εμφάνισης των masters του Progressive MetalSoul Cages, την Παρασκευή 20/04/18, στο Κύτταρο, το Metal Asylum είχε την τιμή να μιλήσει με τον Jörg Nitschke (Drums) για τα σχέδια της μπάντας, πως λειτουργούν σαν σύνολο επαγγελματικά, αλλά και προσωπικά, και τι να περιμένουμε από την επικείμενη συναυλία.

Καλησπέρα Jörg, ελπίζω να είσαι καλά.
Η μπάντα είναι ενεργή από το 1990, ωστόσο έχετε κυκλοφορήσει σχετικά λίγες δουλειές. Τι σας έχει εμποδίσει από το να κυκλοφορήσετε περισσότερο υλικό;


Καλησπέρα! Ναι, έχουμε κυκλοφορήσει μόνο 4 albums κατά τη διάρκεια αυτού του καιρού. Πάντα μας παίρνει πολύ χρόνο η σύνθεση νέου υλικού, διότι κάποιες ιδέες κολλάνε, κάποιες όχι, όπως καταλαβαίνεις. Ιδιαίτερα το χρονικό διάστημα μεταξύ του "Craft" (1999) και του "Moon" (2013) είναι πολύ μεγάλο- το ξέρουμε-, αλλά είχαμε και αλλαγές στους μουσικούς. Ο keyboardist του προηγούμενου album, έφυγε- όχι και μεγάλη απώλεια για εμάς, γιατί στο "Craft" (1999) υπήρχαν πολλά δυνατά mixed Keyboards, σε σχέση με τις Guitars και τα υπόλοιπα. Ξέρεις, όταν έχεις έναν μόνιμο keyboardist στην μπάντα, θέλει επίσης να παίξει, αλλά εμείς θέλουμε τα Keyboards μόνο για να γεμίζουν το background. Οπότε είμαστε απόλυτα εντάξει με αυτήν την απόφαση. Μετά από κάποιο καιρό, ο Stephan Tigges εγκατέλειψε από Bass player- κάτι που μας στεναχώρησε πολύ-, γιατί αποφάσισε να ξοδέψει περισσότερο χρόνο στην κανονική του δουλειά και δεν είχε χρόνο να δουλέψει και με τους Soul Cages. Είμαστε ακόμα καλοί φίλοι, αλλά έχουμε συναντηθεί λίγες φορές. Μετά ψάξαμε να βρούμε νέο bassist, αλλά δεν θέλαμε να προσλάβουμε απλά έναν επαγγελματία, αλλά ένα φιλικό, καλό άτομο, με καλό χαρακτήρα, που να ταιριάζει στην μπάντα. Είμαστε κατά κάποιο τρόπο ιδιαίτεροι και διαφορετικοί από άλλους μουσικούς. Κατά τη διάρκεια αυτή, είχαμε κάποιοι από εμάς μεγάλα και δύσκολα οικογενειακά προβλήματα, οπότε δεν ξοδέψαμε πολύ χρόνο στη μουσική, όπως περίμεναν κάποιοι από εμάς. Μετά βρήκαμε τον Jörg Bode (Somewhere in Nowhere - Guitars) ο οποίος κανονικά είναι guitarist και όχι bassist και του πήρε αρκετό καιρό να δουλέψει τα παλιά, μα και τα καινούρια κομμάτια για live εμφανίσεις. Στις αρχές του 2012 έφυγε ο Jörg και ξεκινήσαμε να ψάχνουμε ξανά. Επικοινωνήσαμε αρχικά ξανά με τον Stephan, συναντηθήκαμε, αλλά δεν ήθελε να ασχοληθεί άλλο με το επάγγελμα. Δεν κάνει τίποτα πάνω στην μουσική πλέον. Μετά ζητήσαμε από τον Ingo Vieten (Bass) να κάνει τη δουλειά, έναν πολύ καλό μας φίλο για πολύ καιρό, ηχολήπτη και παραγωγό του "Moments" (1996) και το έκανε. Είμαστε πολύ περήφανοι για αυτήν του την απόφαση, γιατί είναι πολύ καλός μας φίλος και ταιριάζουν οι χαρακτήρες μας πολύ, μα πάρα πολύ. Είναι και πολύ καλός bassist. Οπότε είμαστε ολοκληρωμένοι ξανά. Αυτά όλα, όπως και προσωπικά προβλήματα, μας εμπόδισαν από το να κυκλοφορήσουμε νέο υλικό. Κανονικές δουλειές και οικογενειακές στιγμές χρειάζονται χρόνο επίσης. Περισσότερα προσωπικά δεν θα ήθελα να αναφέρω.

Αρκετές αλλαγές πραγματοποιήθηκαν μέχρι την κυκλοφορία του "Moon"(2013), αλλά, όπως είπες, είστε σταθεροί πλέον. Νιώθετε έτοιμοι για να κυκλοφορήσετε νέο album;

Ναι, θέλουμε να κυκλοφορήσουμε νέο album, αλλά, όπως σου είπα και πριν, μας παίρνει πολύ χρόνο να δημιουργήσουμε κομμάτια. Το πιο σημαντικό όταν τελειώνουμε ένα κομμάτι είναι να αρέσει σε όλα τα μέλη. Υπάρχουν 5 άτομα με διαφορετικές γνώμες. Για εμάς, είναι τέλειο να μας αρέσει το υλικό που θα παίζουμε χρόνια live. Είναι όμορφο να γράφεις διαχρονικά κομμάτια, μακριά από κάθε μόδα που αλλάζει κάθε κάποια χρόνια, πιο γρήγορα από ό,τι νομίζεις. Όταν είμαστε έτοιμοι, θα αποφασίσουμε για νέο album, αλλά ήδη το δουλεύουμε, να είστε σίγουροι. Είμαστε στην άνετη θέση να μην περιμένουμε να ζήσουμε από τις πωλήσεις των CDs, οπότε δεν έχουμε την πίεση να βγάζουμε κάθε χρόνο ή κάθε δύο χρόνια κυκλοφορία, δηλαδή αυτό που θέλουν οι εταιρίες. Το αποτέλεσμα αυτού είναι συγκροτήματα να κυκλοφορούν τόνους από albums και να έχουν μόνο κάνα-δυο καλά, στα οποία ξεχωρίζουν άλλα τόσα καλά κομμάτια. Έχουμε κανονικές δουλειές και γράφουμε μουσική για να περνάμε καλά και να συναντιόμαστε. Όπως βλέπεις, εκτός από τον bassist, είμαστε τα ίδια μέλη από την αρχή, χωρίς stress. Είμαστε οι καλύτεροι φίλοι και αυτό είναι τέλειο και το πιο σημαντικό. Νέο album θα κυκλοφορήσει, να είστε σίγουροι.

Στο "Moon" (2013) αποφασίσατε να αναλάβετε εσείς την παραγωγή. Πώς έτσι;

Αποφασίσαμε να φύγουμε από τη Massacre Records για διάφορους λόγους. Φυσικά έχει πιο πολύ δουλειά να κυκλοφορήσεις ένα album κάτω από το δικό σου Label, πολύ γραφειοκρατία, αλλά είναι ωραίο να έχεις εσύ τον έλεγχο. Στο τέλος θα κυκλοφορήσεις αυτό που θες χωρίς συζητήσεις με κάποιον ανώτερο. Έχουμε την ευκαιρία να ηχογραφούμε στο δικό μας studio ή στο studio του bassist μας για όση ώρα θέλουμε χωρίς επιπλέον έξοδα.  Στο Label μας, την Soundcage Music, είμαστε πιο κοντά σε άτομα που ενδιαφέρονται για τη μουσική μας. Μπορούμε να στέλνουμε promos σε ενδιαφέροντα περιοδικά, σε ραδιοφωνικούς σταθμούς κ.α.. Είναι περισσότερη η δουλειά, αλλά είναι υπό τον έλεγχο μας. Το μόνο κακό είναι ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα για promotion σε μεγάλα περιοδικά, καθώς είναι πολύ ακριβό. Η μουσική μας δεν είναι εμπορική, αλλά τι να κάνουμε γι'αυτό; Οπότε ακολουθούμε τον δικό μας δρόμο. Αρχικά να είμαστε ο εαυτός μας και να μας αρέσουν τα κομμάτια μας. Αν αρέσουν και σε άλλους είμαστε περήφανοι, αλλά ποτέ δεν θα αλλάξουμε τον τρόπο μας για να γράψουμε κάτι πετυχημένο και διάσημο.

Θα ήθελα να μου πεις πως δουλεύετε όταν έρθει η στιγμή να συνθέσετε το υλικό σας.

Περισσότερο ο αδελφός μου ο Knut Nitschke (Guitars) γράφει τις βασικές ιδέες των κομματιών. Έρχεται στο προβάδικο και παρουσιάζει μερικές ιδέες στην μπάντα. Ακούμε και αποφασίζουμε τι μας αρέσει. Κάποια τα κρατάμε, κάποια όχι ή κάποια τα κρατάμε για αλλά κομμάτια. Μετά οι υπόλοιποι, εμπνευσμένοι από τις ιδέες, γράφουμε και τα δικά μας βασικά μέρη. Κάποια κολλάνε, κάποια όχι και τα δουλεύουμε ξανά και ξανά. Είναι λίγο κουραστικό, αλλά πετυχαίνει στο τέλος. Τα τελευταία πράγματα που δουλεύουμε είναι τα Vocals και τα Keyboards. Κάποιες φορές έχουμε ιδέες για Vocals, αλλά χωρίς στίχους. Όταν οι μελωδίες των Vocals είναι καλές, γράφουμε στίχους πάνω τους. Έπειτα, κατά την σύνθεση, υπάρχουν κάποιες αλλαγές μέχρι να βγει το τελικό αποτέλεσμα. Το καλύτερο, όμως, είναι ότι μας αρέσουν τα κομμάτια μας και απολαμβάνουμε να τα παίζουμε οποτεδήποτε και οπουδήποτε.

Οι στίχοι σας προέρχονται από προσωπικές σκέψεις και εμπειρίες; Γενικά, η μουσική λειτουργεί καθαρτικά για εσάς;

Ναι, οι στίχοι μας είναι αντανάκλαση προσωπικών σκέψεων και εμπειριών. Είναι ωραίο να γράφεις στίχους για τα παραπάνω και να επηρεάζεις τους ακροατές. Οι άνθρωποι γενικά αποκτούν εμπειρίες στη ζωή τους και είναι ωραίο να ακούς αντιδράσεις από άτομα που μοιράζονται στίχους μας. Το καλύτερο πράγμα είναι να προσφέρεις σκέψεις που θα χρησιμοποιήσουν οι άλλοι στην προσωπική τους ζωή. Δεν θέλουμε να μεταπείσουμε φυσικά για κανέναν λόγο. Αν εμπνεύσουμε κάποιον με καλό τρόπο μέσω της μουσικής μας, αυτό είναι ιδανικό.

Όλα τα μέλη των Soul Cages έχετε Thrash Metal παρελθόν. Θεωρείς το Progressive Metal εξέλιξη του παλιού style σας ή απλά αλλάξατε τελείως μουσικό προσανατολισμό;

Ναι, εκτός της Beate Kuhbier [Keyboards, Vocals (backing)] και του Ingo, έχουμε Thrash Metal παρελθόν. Του Thorsten Staroske [Guitars, Vocals (backing), Vocals (lead), Keyboards) και εμένα μας αρέσει ακόμα να ακούμε τέτοιες μπάντες. Ακούγαμε λίγο Rush και Pink Floyd την περίοδο που παίζαμε Thrash Metal, αλλά τότε θέλαμε να παίζουμε γρήγορα και δυνατά. Ο Thorsten και ο Stephan  έπαιζαν σε δύο διαφορετικές  μπάντες πριν και εγώ και ο Knut παίζαμε σε μία που λεγόταν Torrance. Οι μπάντες έσπασαν και μετά συναντηθήκαμε εμείς και είπαμε να παίξουμε πιο μεγάλα σε χρόνο κομμάτια, καθώς μπάντες όπως Rush, Fates Warning και Queensrÿche είναι πολύ αγαπημένες, οπότε φτιάξαμε τους Soul Cages.

Η κυκλοφορία ενός album είναι ακριβή διαδικασία, οπότε θα ήθελα την γνώμη σου σχετικά με το crowdfunding. Θα σκεφτόσουν κάτι τέτοιο;

Όπως είπα και πριν, έχουμε δύο studios που μπορούμε να ηχογραφήσουμε, και τα δύο είναι δικά μας και μπορούμε να γράφουμε όσο θέλουμε. Ίσως να κάνουμε το Mixing και το Mastering αλλού, αλλά αυτό δεν έχει μεγάλο κόστος. Συνήθως το μεγάλο κόστος είναι η ώρα στο studio και ο παραγωγός, αλλά όπως σου είπα θα κάνουμε την παραγωγή μόνοι μας. Όπως ανέφερα προηγουμένως, μεγάλο κόστος είναι η προώθηση στα μεγάλα περιοδικά. Χρήματα που δεν διαθέτουμε. Ελπίζουμε να πλησιάσουμε κόσμο μέσω του internet, αλλά και των συναυλιών. Οι συναυλίες είναι δύσκολες γιατί θα πρέπει να έχεις κάποιον καλό booking agent, εμείς δεν έχουμε καθόλου, είμαστε εξαρτημένοι από τον κόσμο που του αρέσει η μουσική μας και μας κλείνει συναυλίες. Παίζουμε όπου υπάρχει κόσμος που ενδιαφέρεται για τη μουσική μας, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

Λέγεται ότι θα κάνετε και κάποια headline shows σε άλλα μέρη στην Ελλάδα. Πώς έγινε αυτό και τι αναμένεται από αυτές τις συναυλίες;

Ήρθαμε σε επαφή με τον Κώστα Μυλωνά και το οργάνωσε για εμάς και τον ευχαριστούμε πολύ. Εδώ στη Γερμανία δεν έχουμε συναντήσει κάποιον σαν αυτόν που να οργανώνει έτσι events. Επίσης θέλω να ευχαριστήσω και τον Greg Varsamis που οργάνωσε τη συναυλία μας το 2013. Ζήσαμε μοναδικές εμπειρίες και αυτό είναι αλήθεια και όχι σάλτσες. Ελπίζουμε να περάσουμε καλά στην Ελλάδα και να συναντήσουμε πολλούς fans. Είμαστε ανοιχτοί σε όλα. Ελπίζουμε να έχει επιτυχία για όλους, είναι πολύ όμορφο που επιστρέφουμε και ελπίζουμε να έρθουμε ξανά και στα πλαίσια του νέου μας album.

Την Παρασκευή 20/04/18 θα παρακολουθήσουμε live τους Soul Cages, στο Κύτταρο, μαζί με τους Royal Hunt. Τι να περιμένουμε από αυτήν την συναυλία, λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν είστε στα πλαίσια προώθησης νέας δουλειάς. Υπάρχει περίπτωση να ακούσουμε νέο υλικό;

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που παίζουμε με τους Royal Hunt και ελπίζουμε να κερδίσουμε νέους fans και να διασκεδάσουν με τη μουσική μας. Σίγουρα δεν γνωρίζει πολύς κόσμος το υλικό μας, οπότε θα παίξουμε διάφορα κόμματα από τις κυκλοφορίες μας, κάποια κομμάτια που δεν είχαμε παίξει την προηγούμενη φορά στην Ελλάδα και μας είχαν ζητήσει, όπως το "Impressions" από το "Moments" (1996), και κάποιες εκπλήξεις. Νέα κομμάτια θα ακούσετε με την κυκλοφορία του νέου album.

Jörg ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου! Ανυπομονώ για την εμφάνισή σας.

Εγώ ευχαριστώ!


Genre:
Prorgessive Metal

Main:
Soul Cages (1994)
Moments (1996)
Craft (1999)
Moon (2013)

Current lineup:
Jörg Nitschke (Drums)
Knut Nitschke (Guitars)
Thorsten Staroske [Guitars, Vocals (backing), Vocals (lead), Guitars, Keyboards]
Beate Kuhbier [Keyboards, Vocals (backing)]
Ingo Vieten (Bass)

Comments

Popular posts from this blog

Asphyx: Yield or Die

Όσο μόνιμη νομίζουμε ότι είναι η ζωή, άλλο τόσο μόνιμο είναι και το τέλος. Εμείς θα βρεθούμε στο μεταίχμιο αυτών των δύο καταστάσεων μαζί με τους Asphyx  στο Κύτταρο , το Σάββατο 05/11/22 . Το Death/Doom Metal τους αποτελεί συντροφιά μας από τη γέννηση, μέχρι το πέρασμα στην αντίπερα όχθη. 10 Full-lengths γεμάτα θυμό για την καταδίκη που μας κυνηγάει, τα οποία θα αναλύσουμε παρέα, ένα-ένα. Το starting point των Asphyx , είναι το "The Rack" (1991) . Εκεί που όλες οι μπάντες τρέχουν με 1000 και συνθέτουν όλο και πιο γρήγορα κομμάτια, οι φίλοι μας εδώ έρχονται να επιβραδύνουν και να δημιουργήσουν ένα album τελείως διαφορετικό, που μας γνωρίζει μια μπάντα η οποία δείχνει από την αρχή ότι θα έχει και συνέχεια. Κάνουν το Genre να είναι ακόμα πιο  κατανοητό, με τις Guitars να κάνουν εξαίσια δουλειά, αν και λίγο lazy κάπου κάπου, μόνο που αυτό σε κάνει και νιώθεις άνετα και cozy. Τα γρήγορα parts σε ανεβάζουν τόσο όσο και, γενικά, υπάρχει μια ποικιλία στις συνθέσεις που σε κάνει να

Deafheaven @Gagarin 205, Σάββατο 15/10/22

  Μία από τις συναυλίες που ανυπομονούσα να δω από τότε που ξέσπασε η πανδημία του COVID-19 ήταν, σαφέστατα, αυτή των πρωτοπόρων  Deafheaven . Έχοντας αρκετό χρόνο στα χέρια μου για να αφουγκραστώ τη δισκογραφία τους, όπως και το νέο τους δισκογραφικό πόνημα,  "Infinite Granite" (2021) , ο ενθουσιασμός μου για την επερχόμενη συναυλία ήταν απερίγραπτος. Έτσι λοιπόν, το Σάββατο   15/10/22 , στο Gagarin 205 , θα παρακολουθήσω ζωντανά τους μύστες του Post-Black Metal/Shoehaze . Οι πόρτες ανοίγουν στις 20:30, με τον λιγοστό κόσμο να περιμένει από νωρίς για τον χαμό που θα ακολουθήσει. Με τον κόσμο να είναι περισσότερος, τα φώτα χαμηλώνουν, τα visuals αρχίζουν να ετοιμάζουν την ατμόσφαιρα για ζοφερό  Post-Black Metal/Shoehaze , και στις 22:20 εισέρχονται στη σκηνή οι θρυλικοί Deafheaven . Μας χτυπάνε απανωτά με τα  "Shellstar" , "In Blur"  και  "Great Mass of Coulour" , από το τελευταίο Full-length τους,  δίνοντάς μας την πρώτη δόση μελαγχολίας. Συνεχί

Septicflesh / Hypocrisy / The Agonist / Horizon Ignited @Fuzz, Παρασκευή 21/10/22

Τα μυστηριακά και απόκρυφα κείμενα και παραδόσεις ανέκαθεν συνάρπαζαν τον ανήσυχο ανθρώπινο νου. Από την άλλη, πολλά γεγονότα και φαινόμενα της ιστορίας δεν εξηγούνται απλώς με τη λογική, αλλά... ας πούμε απλώς πως the truth is out there. Έτσι, σήμερα, την  Παρασκευή 21/10/22 , θα συγκεντρωθούμε στο Fuzz για να εξετάσουμε ιερές γραφές και να αναλύσουμε θεωρίες συνωμοσίας, με αρκετό κόσμο να έχει καταφτάσει ήδη από τις 18:00, όταν και ανοίγουν οι πόρτες. Απόψε, λοιπόν, θα παρακολουθήσω  live τους Septicflesh   για 3η φορά και, αντίστοιχα, τους Hypocrisy για 1η φορά. Την αρχή για το απόγευμα, και μπροστά σε ένα μεγάλο πλήθος δεδομένης και της ώρας, κάνουν στις 18:55 οι Horizon Ignited . Για τα επόμενα 30 λεπτά, καταθέτουν τη δική τους, αρκετά ενδιαφέρουσα πρόταση πάνω στο Melodic Death Metal/Metalcore , επιλέγοντας τα "Beyond Your Reach" , "Servant" , "Equal in Death" , "Carry Me" , "Leviathan" , και "Towards the Dying Lands"