Skip to main content

Jörg Nitschke (Soul Cages - Drums): ''Είμαστε οι καλύτεροι φίλοι και αυτό είναι τέλειο και το πιο σημαντικό.''


Στα πλαίσια της πολυαναμενόμενης εμφάνισης των Soul Cages την Παρασκευή 20/04/18 στο Κύτταρο, το Metal Asylum είχε την τιμή να μιλήσει με τον Jörg Nitschke (Drums) για τα σχέδια της μπάντας, πως λειτουργούν σαν σύνολο επαγγελματικά αλλά και προσωπικά, και τι να περιμένουμε από την επικείμενη συναυλία.

Καλησπέρα Jörg, ελπίζω να είσαι καλά.
Η μπάντα είναι ενεργή από το 1990, ωστόσο έχετε κυκλοφορήσει σχετικά λίγες δουλειές. Τι σας έχει εμποδίσει από το να κυκλοφορήσετε περισσότερο υλικό;


Καλησπέρα! Ναι, έχουμε κυκλοφορήσει μόνο 4 albums κατά τη διάρκεια αυτού του καιρού. Πάντα μας παίρνει πολύ χρόνο η σύνθεση νέου υλικού, διότι κάποιες ιδέες κολλάνε, κάποιες όχι, όπως καταλαβαίνεις. Ιδιαίτερα το χρονικό διάστημα μεταξύ του "Craft" (1999) και του "Moon" (2013) είναι πολύ μεγάλο- το ξέρουμε-, αλλά είχαμε και αλλαγές στους μουσικούς. Ο Enrique, ο keyboardist του προηγούμενου album, έφυγε- όχι και μεγάλη απώλεια για εμάς, γιατί στο "Craft" (1999) υπήρχαν πολλά πλήκτρα και πολύ δυνατά mixed πλήκτρα, σε σχέση με τις κιθάρες και τα υπόλοιπα. Ξέρεις, όταν έχεις έναν μόνιμο keyboardist στην μπάντα, θέλει επίσης να παίξει, αλλά εμείς θέλουμε τα πλήκτρα μόνο για να γεμίζουν το background. Οπότε είμαστε απόλυτα εντάξει με αυτήν την απόφαση. Μετά από κάποιο καιρό, ο Stephan εγκατέλειψε από μπασίστας- κάτι που μας στεναχώρησε πολύ-, γιατί αποφάσισε να ξοδέψει περισσότερο χρόνο στην κανονική του δουλειά και δεν είχε χρόνο να δουλέψει και με τους Soul Cages. Είμαστε ακόμα καλοί φίλοι, αλλά έχουμε συναντηθεί λίγες φορές. Μετά ψάξαμε να βρούμε νέο μπασίστα, αλλά δεν θέλαμε να προσλάβουμε απλά έναν επαγγελματία, αλλά ένα φιλικό, καλό άτομο, με καλό χαρακτήρα, που να ταιριάζει στην μπάντα. Είμαστε κατά κάποιο τρόπο ιδιαίτεροι και διαφορετικοί από άλλους μουσικούς. Κατά τη διάρκεια αυτή, είχαμε κάποιοι από εμάς μεγάλα και δύσκολα οικογενειακά προβλήματα, οπότε δεν ξοδέψαμε πολύ χρόνο στη μουσική, όπως περίμεναν κάποιοι από εμάς. Μετά βρήκαμε τον Jörg (κανονικά είναι κιθαρίστας και όχι μπασίστας) και του πήρε αρκετό καιρό να δουλέψει τα παλιά, μα και τα καινούρια κομμάτια για live εμφανίσεις. Στις αρχές του 2012 έφυγε ο Jörg και ξεκινήσαμε να ψάχνουμε ξανά. Επικοινωνήσαμε αρχικά ξανά με τον Stephan, συναντηθήκαμε, αλλά δεν ήθελε να ασχοληθεί άλλο με το επάγγελμα. Δεν κάνει τίποτα πάνω στην μουσική πλέον. Μετά ζητήσαμε από τον Ingo (σ.σ.: Vieten - Bass) να κάνει τη δουλειά, έναν πολύ καλό μας φίλο για πολύ καιρό, ηχολήπτη και παραγωγό του "Moments" (1996) και το έκανε. Είμαστε πολύ περήφανοι για αυτήν του την απόφαση, γιατί είναι πολύ καλός μας φίλος και ταιριάζουν οι χαρακτήρες μας πολύ, μα πάρα πολύ. Είναι και πολύ καλός μπασίστας. Οπότε είμαστε ολοκληρωμένοι ξανά. Αυτά όλα, όπως και προσωπικά προβλήματα, μας εμπόδισαν από το να κυκλοφορήσουμε νέο υλικό. Κανονικές δουλειές και οικογενειακές στιγμές χρειάζονται χρόνο επίσης. Περισσότερα προσωπικά δεν θα ήθελα να αναφέρω.

Αρκετές αλλαγές πραγματοποιήθηκαν μέχρι την κυκλοφορία του "Moon"(2013), αλλά, όπως είπες, είστε σταθεροί πλέον. Νιώθετε έτοιμοι για να κυκλοφορήσετε νέο album;

Ναι, θέλουμε να κυκλοφορήσουμε νέο album, αλλά, όπως σου είπα και πριν, μας παίρνει πολύ χρόνο να δημιουργήσουμε τραγούδια. Το πιο σημαντικό όταν τελειώνουμε ένα τραγούδι είναι να αρέσει σε όλα τα μέλη. Υπάρχουν 5 άτομα με διαφορετικές γνώμες. Για εμάς, είναι τέλειο να μας αρέσουν τα τραγούδια που θα παίζουμε χρόνια live. Είναι όμορφο να γράφεις διαχρονικά τραγούδια, μακριά από κάθε μόδα που αλλάζει κάθε κάποια χρόνια, πιο γρήγορα από ό,τι νομίζεις. Όταν είμαστε έτοιμοι, θα αποφασίσουμε για νέο album, αλλά ήδη το δουλεύουμε, να είστε σίγουροι. Είμαστε στην άνετη θέση να μην περιμένουμε να ζήσουμε από τις πωλήσεις των CDs, οπότε δεν έχουμε την πίεση να βγάζουμε κάθε χρόνο ή κάθε δύο χρόνια κυκλοφορία, δηλαδή αυτό που θέλουν οι εταιρίες. Το αποτέλεσμα αυτού είναι συγκροτήματα να κυκλοφορούν τόνους από albums και να έχουν μόνο κάνα-δυο καλά, στα οποία ξεχωρίζουν άλλα τόσα καλά τραγούδια. Έχουμε κανονικές δουλειές και γράφουμε μουσική για να περνάμε καλά και να συναντιόμαστε. Όπως βλέπεις, εκτός από τον μπασίστα, είμαστε τα ίδια μέλη από την αρχή, χωρίς stress. Είμαστε οι καλύτεροι φίλοι και αυτό είναι τέλειο και το πιο σημαντικό. Νέο album θα κυκλοφορήσει, να είστε σίγουροι.

Στο "Moon" (2013) αποφασίσατε να αναλάβετε εσείς την παραγωγή. Πώς έτσι;

Αποφασίσαμε να φύγουμε από τη Massacre Records για διάφορους λόγους. Φυσικά έχει πιο πολύ δουλειά να κυκλοφορήσεις ένα album κάτω από το δικό σου label, πολύ γραφειοκρατία, αλλά είναι ωραίο να έχεις εσύ τον έλεγχο. Στο τέλος θα κυκλοφορήσεις αυτό που θες χωρίς συζητήσεις με κάποιον ανώτερο. Έχουμε την ευκαιρία να ηχογραφούμε στο δικό μας studio ή στο studio του μπασίστα μας για όση ώρα θέλουμε χωρίς επιπλέον έξοδα.  Στο Label μας, την Soundcage Music, είμαστε πιο κοντά σε άτομα που ενδιαφέρονται για τη μουσική μας. Μπορούμε να στέλνουμε promos σε ενδιαφέροντα περιοδικά, σε ραδιοφωνικούς σταθμούς κ.α.. Είναι περισσότερη η δουλειά, αλλά είναι υπό τον έλεγχο μας. Το μόνο κακό είναι ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα για promotion σε μεγάλα περιοδικά, καθώς είναι πολύ ακριβό. Η μουσική μας δεν είναι εμπορική, αλλά τι να κάνουμε γι'αυτό; Οπότε ακολουθούμε τον δικό μας δρόμο. Αρχικά να είμαστε ο εαυτός μας και να μας αρέσουν τα τραγούδια μας. Αν αρέσουν και σε άλλους είμαστε περήφανοι, αλλά ποτέ δεν θα αλλάξουμε τον τρόπο μας για να γράψουμε κάτι πετυχημένο και διάσημο.

Θα ήθελα να μου πεις πως δουλεύετε όταν έρθει η στιγμή να συνθέσετε το υλικό σας.

Περισσότερο ο αδελφός μου ο Knut (σ.σ.: Nitschke - Guitars) γράφει τις βασικές ιδέες των τραγουδιών. Έρχεται στο προβάδικο και παρουσιάζει μερικές ιδέες στην μπάντα. Ακούμε και αποφασίζουμε τι μας αρέσει. Κάποια τα κρατάμε, κάποια όχι ή κάποια τα κρατάμε για αλλά κομμάτια. Μετά οι υπόλοιποι, εμπνευσμένοι από τις ιδέες, γράφουμε και τα δικά μας βασικά μέρη. Κάποια κολλάνε, κάποια όχι και τα δουλεύουμε ξανά και ξανά. Είναι λίγο κουραστικό, αλλά πετυχαίνει στο τέλος. Τα τελευταία πράγματα που δουλεύουμε είναι τα φωνητικά και τα πλήκτρα. Κάποιες φορές έχουμε ιδέες για φωνητικά, αλλά χωρίς στίχους. Όταν οι μελωδίες των φωνητικών είναι καλές, γράφουμε στίχους πάνω τους. Έπειτα, κατά την σύνθεση, υπάρχουν κάποιες αλλαγές μέχρι να βγει το τελικό αποτέλεσμα. Το καλύτερο, όμως, είναι ότι μας αρέσουν τα τραγούδια μας και απολαμβάνουμε να τα παίζουμε οποτεδήποτε και οπουδήποτε.

Οι στίχοι σας προέρχονται από προσωπικές σκέψεις και εμπειρίες; Γενικά, η μουσική λειτουργεί καθαρτικά για εσάς;

Ναι, οι στίχοι μας είναι αντανάκλαση προσωπικών σκέψεων και εμπειριών. Είναι ωραίο να γράφεις στίχους για τα παραπάνω και να επηρεάζεις τους ακροατές. Οι άνθρωποι γενικά αποκτούν εμπειρίες στη ζωή τους και είναι ωραίο να ακούς αντιδράσεις από άτομα που μοιράζονται στίχους μας. Το καλύτερο πράγμα είναι να προσφέρεις σκέψεις που θα χρησιμοποιήσουν οι άλλοι στην προσωπική τους ζωή. Δεν θέλουμε να μεταπείσουμε φυσικά για κανέναν λόγο. Αν εμπνεύσουμε κάποιον με καλό τρόπο μέσω της μουσικής μας, αυτό είναι ιδανικό.

Όλα τα μέλη των Soul Cages έχετε Thrash Metal παρελθόν. Θεωρείς το Progressive Metal εξέλιξη του παλιού style σας ή απλά αλλάξατε τελείως μουσικό προσανατολισμό;

Ναι, εκτός της Beate [σ.σ.: Kuhbier - Keyboards, Vocals (backing)] και του Ingo, έχουμε Thrash Metal παρελθόν. Του Thorsten [σ.σ.: Staroske - Guitars, Vocals (backing), Vocals (lead), Guitars, Keyboards) και εμένα μας αρέσει ακόμα να ακούμε τέτοιες μπάντες. Ακούγαμε λίγο Rush και Pink Floyd την περίοδο που παίζαμε Thrash Metal, αλλά τότε θέλαμε να παίζουμε γρήγορα και δυνατά. Ο Thorsten και ο Stefan έπαιζαν σε δύο διαφορετικές  μπάντες πριν και εγώ και ο Knut παίζαμε σε μία που λεγόταν Torrance. Οι μπάντες έσπασαν και μετά συναντηθήκαμε εμείς και είπαμε να παίξουμε πιο μεγάλα σε χρόνο τραγούδια, καθώς μπάντες όπως Rush, Fates Warning και Queensrÿche είναι πολύ αγαπημένες, οπότε φτιάξαμε τους Soul Cages.

Η κυκλοφορία ενός album είναι ακριβή διαδικασία, οπότε θα ήθελα την γνώμη σου σχετικά με το crowdfunding. Θα σκεφτόσουν κάτι τέτοιο;

Όπως είπα και πριν, έχουμε δύο studios που μπορούμε να ηχογραφήσουμε, και τα δύο είναι δικά μας και μπορούμε να γράφουμε όσο θέλουμε. Ίσως να κάνουμε το Mixing και το Mastering αλλού, αλλά αυτό δεν έχει μεγάλο κόστος. Συνήθως το μεγάλο κόστος είναι η ώρα στο studio και ο παραγωγός, αλλά όπως σου είπα θα κάνουμε την παραγωγή μόνοι μας. Όπως ανέφερα προηγουμένως, μεγάλο κόστος είναι η προώθηση στα μεγάλα περιοδικά. Χρήματα που δεν διαθέτουμε. Ελπίζουμε να πλησιάσουμε κόσμο μέσω του internet, αλλά και των συναυλιών. Οι συναυλίες είναι δύσκολες γιατί θα πρέπει να έχεις κάποιον καλό booking agent, εμείς δεν έχουμε καθόλου, είμαστε εξαρτημένοι από τον κόσμο που του αρέσει η μουσική μας και μας κλείνει συναυλίες. Παίζουμε όπου υπάρχει κόσμος που ενδιαφέρεται για τη μουσική μας, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

Λέγεται ότι θα κάνετε και κάποια headline shows σε άλλα μέρη στην Ελλάδα. Πώς έγινε αυτό και τι αναμένεται από αυτές τις συναυλίες;

Ήρθαμε σε επαφή με τον Κώστα Μυλωνά και το οργάνωσε για εμάς και τον ευχαριστούμε πολύ. Εδώ στη Γερμανία δεν έχουμε συναντήσει κάποιον σαν αυτόν που να οργανώνει έτσι events. Επίσης θέλω να ευχαριστήσω και τον Greg Varsamis που οργάνωσε τη συναυλία μας το 2013. Ζήσαμε μοναδικές εμπειρίες και αυτό είναι αλήθεια και όχι σάλτσες. Ελπίζουμε να περάσουμε καλά στην Ελλάδα και να συναντήσουμε πολλούς fans. Είμαστε ανοιχτοί σε όλα. Ελπίζουμε να έχει επιτυχία για όλους, είναι πολύ όμορφο που επιστρέφουμε και ελπίζουμε να έρθουμε ξανά και στα πλαίσια του νέου μας album.

Την Παρασκευή 20/04/18 θα παρακολουθήσουμε live τους Soul Cages στο Κύτταρο, μαζί με τους Royal Hunt. Τι να περιμένουμε από αυτήν την συναυλία, λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν είστε στα πλαίσια προώθησης νέας δουλειάς. Υπάρχει περίπτωση να ακούσουμε νέο υλικό;

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που παίζουμε με τους Royal Hunt και ελπίζουμε να κερδίσουμε νέους fans και να διασκεδάσουν με τη μουσική μας. Σίγουρα δεν γνωρίζει πολύς κόσμος το υλικό μας, οπότε θα παίξουμε διάφορα κόμματα από τις κυκλοφορίες μας, κάποια κομμάτια που δεν είχαμε παίξει την προηγούμενη φορά στην Ελλάδα και μας είχαν ζητήσει, όπως το "Impressions" από το "Moments" (1996), και κάποιες εκπλήξεις. Νέα κομμάτια θα ακούσετε με την κυκλοφορία του νέου album.

Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου!

Εγώ ευχαριστώ!


Genre:
Prorgessive Metal

Main:
Soul Cages (1994)
Moments (1996)
Craft (1999)
Moon (2013)

Current lineup:
Jörg Nitschke (Drums)
Knut Nitschke (Guitars)
Thorsten Staroske [Guitars, Vocals (backing), Vocals (lead), Guitars, Keyboards]
Beate Kuhbier [Keyboards, Vocals (backing)]

Ingo Vieten (Bass)


Comments

Popular posts from this blog

Judas Priest, Sabaton, Saxon, Accept, Foray Between Ocean, Null'o'zero @TerraVibe, Πέμπτη 19/07/18

Αλητεία. Ζωή πάνω σε 2 ρόδες. Πολεμικές συρράξεις. Metal and steel. 4η φορά που παρακολουθώ live τους Accept. 3η φορά που παρακολουθώ live τους Saxon. 4η φορά που παρακολουθώ live τους Sabaton. 2η φορά που παρακολουθώ live τους Judas Priest. Πέμπτη 19/07/18 και αρκετός κόσμος έχει μαζευτεί από νωρίς στο TerraVibe. 14:40, οι πόρτες ανοίγουν. Burning just like fire. Hear the heavens cry. Into the fire. Waiting for lightning to strike.

Στις 16:15 στην σκηνή ανεβαίνουν οι Null'o'zero, Heavy/Thrash Metal μπάντα η οποία στα 30 λεπτά που έχει στη διάθεσή της, παρουσιάζει 5 κομμάτια: ''Instructions to Dominate", "My Last Disguise", "The Last One", "Unleashed by Fire" και "Trapped in a Maze". Γενικά καλός ήχος, καθόλα καταρτισμένοι τεχνικά τα συν, μικρή επικοινωνία με το αριθμητικά ok κοινό, στατική σκηνική παρουσία τα πλην. Ειδικά το τελευταίο παραξενεύει. Διαθέτουν δυνατό υλικό, οπότε η μεγαλύτερη κινητικότητα είναι επιβεβλημένη. Σε…

They're Gonna Get You, No Matter How Far

Από την αρχή της χρονιάς η αγωνία κορυφώνεται και ζούμε όλοι ένα ανελέητο κυνήγι θησαυρού, μέσα από γρίφους, ψάξιμο και φήμες... Πολλές φήμες. Το Rockwave είναι θεσμός και ο κόσμος πάντα το υποστηρίζει. Φέτος η Didi κάνει το peak της και για το Metal διήμερο δημιουργεί μια σύνθεση που θα σου πάρει τα μυαλά. The priest is going to read us the last rites.

Day 1:

Η πρώτη ημέρα του ολοκαυτώματος!



Supreme excellence consists of breaking the enemy’s resistance without fighting. Η ιδέα του πολέμου έχει επισκιάσει τις ζωές μας και ο φόβος μην χτυπήσει την δική μας πόρτα κυριαρχεί. Οι Sabaton γνωρίζουν το συναίσθημα αυτό, όπως και τις επιπτώσεις του. Θα περάσουμε τις πύλες της κολάσεως προσευχόμενοι να βγούμε ζωντανοί την Πέμπτη 19/07/18 στο TerraVibe.

ΦαντασίαΣτρατιωτικήΙστορίαMetal. Οι μάχες που περιγράφουν με ανατριχιαστικό τρόπο θα σου κόψουν την ανάσα και ίσως (λέμε τώρα...) να σταματήσεις να το παίζεις επαναστάτης του πληκτρολογίου, σκορπίζοντας γνώσεις που έχεις διαβάσει σε σάπια milita…

Ville Friman [Insomnium - Guitars, Vocals (clean)]: ''Έχουμε ερωτηθεί γι'αυτό πολλές φορές και άνθρωποι έχουν εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον στο να δουν το ''Winter's Gate'' (2016) ως ταινία ή ταινία μικρού μήκους.''

Στα πλαίσια της πολυαναμενόμενης επικείμενης συναυλίας των Insomnium την Κυριακή 25/03/18 στο Piraeus 117 Academy, το Metal Asylum μίλησε με τον Ville Friman [Guitars, Vocals (clean)] για το αριστουργηματικό ''Winter's Gate'' (2016), το μεγάλο ρίσκο που πήραν με την συγκεκριμένη κυκλοφορία, αλλά και την πιθανότητα αυτή να μεταφερθεί και στην μεγάλη (ή μικρή) οθόνη. We need to slow down.

Καλησπέρα, Ville. Τιμή μου που κάνουμε αυτήν την συζήτηση.
Έχουν περάσει 2 χρόνια από την κυκλοφορία του αριστουργηματικού ''Winter's Gate'' (2016). Καταρχάς, πώς και αποφασίσατε να προχωρήσετε, αυτήν τη φορά με ένα concept album, βασισμένο στην σύντομη ιστορία του Niilo (σ.σ.: Sevanen - Bass, Vocals);


Νομίζω flirtάραμε με την ιδέα του να κάνουμε ένα μεγάλο concept album ήδη από όταν ηχογραφούσαμε το ''Shadows of the Dying Sun'' (2014). Πάντα μας άρεσαν τα concept albums και τα μεγάλα κομμάτια και απλά θέλαμε να το προσπαθήσουμε και οι ίδιοι. Ευτυχώς…